Hero

Service & After Sales

Onder deze business unit vallen de servicemonteurs die onderhoud en reparaties verrichten aan onze heftrucks en andere interne transportmiddelen, en ook de collega’s die zorgen dat zij dat op een goed georganiseerde manier kunnen doen. Onze klanten vertrouwen op de kwaliteit van Jungheinrich en op een snelle, deskundige service. Onze monteurs bedienen zelfstandig een eigen regio en moeten snel dus kunnen inspelen op de situatie die zij aantreffen. De servicemedewerkers regelen alles daaromheen, van planning tot facturatie en van wagenpark tot training. Dus kun jij de techniek laten werken? Vind jij flexibiliteit en zelfstandigheid belangrijk en houd jij van afwisseling? Vind jij het leuk om ervoor te zorgen dat onze service even hoogstaand blijft als altijd? Dan vind je bij Jungheinrich gelijkgestemde collega’s die je daar graag meer over vertellen.

Gert-Jan van Engelen, Serviceplanner After Sales

“Kunnen is belangrijk, maar willen nog veel meer.”
Geel bloed sinds 1995

Toen ik de advertentie in 1995 in de krant zag dacht ik gelijk: dit past bij mij. Gelukkig denk ik dat na al die jaren nog steeds. Als planner ben ik de schakel tussen klanten en monteurs. Externe klanten benaderen ons, maar ook interne klanten zoals de huurafdeling, de occasionafdeling of de Account Managers. Ik plan dan de monteurs in, zodat zij op locatie de gewenste aanpassingen, reparaties of afstellingen kunnen doen. Het mooie vind ik dat de dag altijd weer anders loopt dan verwacht. Daardoor ben ik steeds meer in oplossingen gaan denken. De klant vertelt het verhaal en ik moet het kunnen visualiseren en vertalen naar de juiste informatie voor de monteur. Omdat ik hier al zo lang werkzaam ben, kan ik Jungheinrich het beste omschrijven als een leuk en gezellig dorp. Iedereen zegt elkaar gedag, heeft elkaar nodig en weet elkaar te vinden. Het is een solide bedrijf, dat zelfs tijdens de crisisjaren vertrouwen bleef hebben. Iedereen met ambities en capaciteiten vindt hier een goede plek. Kunnen is belangrijk, maar willen nog veel meer.” 

Monique van der Holst, Service Administration Support

“Naar mijn inbreng is serieus gekeken.”
Geel bloed sinds augustus 2017

“Samen met mijn collega’s doe ik de administratieve afhandeling van de coördinatie en beheren wij de mailbox. Als er bijvoorbeeld storingen binnenkomen, zetten wij die uit naar de verantwoordelijk collega. Daarnaast verwerken we alle weekstaten en servicerapporten van monteurs. Omdat we nog een vrij nieuwe functie hebben, zijn we soms nog een beetje zoekende, maar onderling wordt dat goed geregeld. Op de afdeling heeft iedereen zijn specialisatie, zodat we goed kunnen focussen en alles gestroomlijnd verloopt. Tijdens mijn inwerkperiode leerde ik niet alleen mijn eigen afdeling kennen, maar ook de andere afdelingen. Ik vind het goed dat Jungheinrich daar waarde aan hecht. Er komt ontzettend veel op je af, maar daarin worden we goed begeleid. Het leuke aan deze functie is dat ik er vanaf de start bij betrokken ben. Met mijn verse blik heb ik ook inbreng kunnen geven. Daar is serieus naar gekeken, waardoor ik me echt gewaardeerd voel. Het is hard werken, maar dankzij de afwisseling en de enthousiaste sfeer voel ik me erg thuis.” 

Wendy Bontje, Service Office Manager

“Een dag niet gelachen, is een dag niet gewerkt.”
Geel bloed sinds augustus 2010

“Als officemanager coördineer en assisteer ik de backoffice van de afdeling After Sales. Daar vallen onder meer het secretariaat, de facturatie, de receptie, de contractverwerking en de afdeling trainingen onder. Daarnaast ondersteun ik het wagenparkbeheer. Mijn werk is dus heel afwisselend en dat vind ik leuk. Op hectische dagen kijk ik waar de prioriteiten liggen en spring ik bij waar dat nodig is. Doordat wij ons trainingsaanbod hebben uitgebreid, ben ik de afgelopen  jaren zeer druk geweest met nieuwe processen en grote projecten voor de afdeling trainingen, maar eigenlijk werk ik samen met álle afdelingen. Ik denk dat ik iedere collega van Jungheinrich Nederland wel eens aan de lijn heb gehad. Het klinkt misschien als een cliché, maar ik vind het heel belangrijk om het naar mijn zin te hebben op mijn werk. Met mijn collega’s hebben we een gezellig, hardwerkend en collegiaal team neergezet. Een dag niet gelachen, is een dag niet gewerkt: dat motto zegt alles over de goede werksfeer bij Jungheinrich.”

Jeffrey Jonkers, Servicemonteur

“Het voelt alsof je eigen baas bent.”
Geel bloed sinds oktober 2015

"Als servicemonteur bij Jungheinrich word je in de eerste vier tot zes maanden opgeleid. Je loopt mee met een vaste opleidingsmonteur, die je laat zien wat het werk precies inhoudt. Stapsgewijs leer je hoe je bonnen invult, hoe je onderdelen bestelt en hoe de rest van de administratie in zijn werk gaat. Als alles goed gaat, word je steeds zelfstandiger en krijg je dus je eigen klanten. Na die inwerkperiode heb ik ook nog een extra opleiding gevolgd in hydrauliek en pneumatiek. Daar heb ik in mijn dagelijkse werk veel profijt van. In de jaargesprekken met mijn leidinggevende bespreken we wat ik nog wil bereiken en welke ondersteuning ik daarbij nodig heb. Het leukste aan mijn werk is de zelfstandigheid. Aan de hand van een lijst met uit te voeren onderhoudsbeurten maak ik mijn eigen planning. Als ik dan bepaalde onderdelen nodig heb, wordt dat zó voor me geregeld. En met een technische vraag kan ik altijd terecht bij de collega’s van de Technische Support. Het voelt alsof je eigen baas bent en alles zelf doet, maar dan wel met een goede back-up achter de hand.” 

Rens van Meel, Servicemonteur

“Als monteurs leren we ook veel van elkaar”
Geel bloed sinds december 2012

"Als servicemonteur houd ik mij bezig met onderhoudsbeurten, storingen en reparaties. Daardoor kom ik bij veel verschillende klanten over de vloer. Een onderhoudsbeurt neemt gemiddeld twee tot acht uur in beslag, maar gaat het om een combimachine, dan ben ik soms wel tien uur bezig. De smallegangentrucks doen we meestal met twee monteurs. Sommige monteurs bel ik ook regelmatig, bijvoorbeeld omdat zij meer kennis hebben van een bepaalde techniek. Zo leren we van elkaar. Mijn leidinggevende komt een paar keer per jaar langs voor een werkbezoek. We spreken of bellen elkaar regelmatig. Als ik bijvoorbeeld van een klant hoor dat zij op zoek zijn naar een nieuwe heftruck, dan geef ik dat door aan mijn leidinggevende, zodat hij het weer kan doorspelen aan de verkoopafdeling. Het leuke is dat je je werk hier echt op je eigen manier mag invullen en dat je cursussen en opleidingen krijgt aangeboden. Toen ik bij mijn leidinggevende aangaf dat ik de hbo-opleiding Management voor Technici wilde volgen, kreeg ik zelfs ook die mogelijkheid. Ik hoop binnenkort mijn hbo-diploma op zak te hebben."